Indywidualne programy odchudzające
Najskuteczniejsza diagnostyka alergii pokarmowych
Ocena mikroflory jelitowej
Dietoprofilaktyka chorób cywilizacyjnych
Żywienie w chorobach autoimmunologicznych
Umów się na wizytę - tel. 530 630 070

Będę mamą

 Racjonalne odżywianie się kobiet w okresie ciąży ma ogromne znaczenie nie tylko dla nich samych,  ale również dla rozwijającego się płodu. Nowo powstający organizm czerpie wszystkie niezbędne składniki z organizmu matki. Sposób odżywiania wpływa na zdrowie dziecka, nie tylko na jego rozwój fizyczny, ale również umysłowy. Prawidłowo skomponowana dieta w ciąży, jest istotnym elementem profilaktyki, która przeciwdziała codziennym dolegliwościom.

Planowanie ciąży lub jej początek to bardzo dobry moment do modyfikacji zachowań związanych z żywieniem.
 
 
Zasady zdrowego żywienia w ciąży:
 

  • Nie jemy za dwoje - Energetyczne potrzeby w ciąży wzrastają zaledwie o około 300 kcal na dobę, a to odpowiednik tylko jednego, niewielkiego posiłku. Zbyt kaloryczna dieta może w przyszłości spowodować sporą nadwagę, która może być przeszkodą w prawidłowym przebiegu ciąży, a nawet utrudnić poród.
 
  • Stawiamy na jakość, a nie ilość - O ile nie należy jeść dwa razy więcej, to z pewnością należy jeść dwa razy lepiej. Niezwykle istotne staje się odpowiednie zestawianie składników odżywczych - dostarczane w odpowiednich proporcjach zaowocują prawidłowym rozwojem dziecka.
 
  • Jemy dużo produktów bogatych w witaminyBardzo istotną rolę w żywieniu w okresie ciąży pełnią warzywa i owoce. Dostarczają dużej ilości witaminy C, karotenoidów, folianów, flawonoidów i błonnika. Antyoksydanty pochodzące z warzyw i owoców ułatwiają uniknięcie wystąpienia nadciśnienia podczas ciąży. Foliany (kwas foliowy w naturalnej postaci) odgrywają ważną rolę w zapewnieniu prawidłowego rozwoju układu nerwowego u dziecka.

 

  • Pijemy dużo płynów -  W okresie ciąży rola spożywanych napojów jest niezmiernie istotna. Najlepiej pragnienie ugasić szklanką wody źródlanej. Woda nie jest zaliczana do składników odżywczych, ale jako składnik tkanek i płynów ustrojowych organizmu stanowi 50-80% masy ciała. Zasoby wodne organizmu muszę być stale uzupełniane, gdyż organizm potrzebuje jej do pełnienia swoich podstawowych funkcji. Pełni funkcję ochronną dla mózgu, gałki ocznej, płodu, rdzenia kręgowego. 

  • Regularnie spożywamy posiłki - W zrównoważonej diecie ważne jest również regularne spożywanie posiłków. Należy jeść o stałych porach, w odstępach około 3 godzin, czyli w naszych codziennym menu powinno być około 4-5 posiłków. Zagwarantuje to właściwą gospodarkę składnikami odżywczymi. 
     

  Jeśli więc:

  • planujesz macierzyństwo
  • spodziewasz się dziecka 
  • karmisz piersią 
  • nie wiesz jak wrócić do formy  sprzed ciąży
  • nie masz pewności czy zdrowo się odżywiasz 


Skorzystaj z pomocy specjalisty.
Oferujemy opracowanie indywidualnej diety warunkującej zdrowie przyszłej mamy i prawidłowy rozwój dziecka.